Dołącz do nas

Aktualności

• Warsztaty sponsorowania

W Niedzielę 6.10.2013 w godz. 09.30 - 14.30 w Radomsku, ul. Reymonta 41 (okolice dworca PKP) odbędą się VI Regionalne Warsztaty Sponsorowania "SPONSOROWANIE:DOSTAŁEM-ODDAJĘ".  Zajęcia organizuję Zespół Organizacyjny Regionu Łódź. Zapraszamy.

2013-09-19
  • Z dziennika pokładowego psa Cezara 2013. Nieodbyty rejs, czyli pies nabity w butelkę.

Siła Wyższa zadecydowała, że w tym roku nie popłyniemy Biebrzą. Trzeba to uszanować i przyjąć z pokorą. Jednak nie wszystko stracone. W doświadczeniu nawet zły wynik to też wynik. Próba cierpliwości i wytrwałości trwa . Tak czy inaczej zapraszamy do lektury. Rejsy nie odbyte także zapisujemy do dziennika pokładowego. "Zima, jak każda inna pora roku, daje mi wiele radości. Uwielbiam biegać po zaspach i patrzeć, jak wokół mnie wzbijają się tumany białego puchu. Czasami jakiś śniegowy płatek, wirując w tańcu, opadnie na mój psi nos..." ciąg dalszy tekstu tutaj                             1AxcZ87b

2013-08-28
  • Moja Siło Wyższa kapituluje. Powierzam Ci moją bezsilność wobec nałogów.

"...w mojej duszy, duszy człowieka z uzależnieniami jest wiele zakamarków, w których zagnieździła się nieuczciwość. Nieuczciwość zawsze przeszkadza mi w oddaniu nałogu. Wyraża się ona często rozdwojeniem motywacji, w szczególności poprzez paradoks: wybieram zdrowienie i wybieram nałóg. Pierwsza część decyzji jest deklarowana i jawna. Drugi człon jest "utajony", jednak fakt jego istnienia potwierdzają moje powroty do czynnego nałogu. Drugi człon decyzji jest także odpowiedzialny za ataki obsesji i kryzys w zdrowieniu." -  anonimowy alkoholik,  seksoholik i narkoman.

Modlitwa kapitulacji :

Panie, z najszczerszego miejsca w mojej duszy pokornie proszę Cię o udzielenie mi łaski całkowitej gotowości do oddania nałogu.

2013-08-04
  • Warsztaty KROK 4,5 i 6

W Niedzielę 23.06.2013 o godzinie 10.00 w Rzgowie k/Łodzi w Gminnym Ośrodku Kultury przy ulicy Rawskiej 8 odbędą się warsztaty KROKU czwartego, piątego i szóstego.  Zajęcia organizuję Intergrupa Łódzka. Zapraszamy.

2013-05-26
  • SOS Żagiel 2013 - plan trasy

Rejs rozpoczniemy w miejscowości Lipiny koło Augustowa na Kanale Augustowskim dalej popłyniemy w kierunku rzeki Biebrzy, Narwi i Wisły. Przybliżony termin lipiec/sierpień 2013. Podczas rejsu prowadzone będą warsztaty 12 kroków dla początkujących wg Wielkiej Księgi AA. Udział dla chętnych bezpłatny. Zapraszamy.

2012-11-19
  • Trening interpersonalny

Zapraszamy do wzięcia udziału w treningu prowadzonym przez Panią Elżbietę Sońtę - specjalista psycholog kliniczny, certyfikowana psychoterapeutka i superwizor aplikant S.N. Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, oraz Panią Martę Kwiatkowską - pedagog, prowadzi terapię indywidualną osób z zaburzeniami lękowymi, depresyjnymi i osobowości. Trening interpersonalny jest szansą: - przyjrzenia się swoim kontaktom społecznym - przezwyciężenia zachamowań - przekraczania wyobrażeń na temat swoich relacji - ćwiczenia nowych umiejętności - zdobycia informacji o tym, jak jesteś spostrzegany przez innych. Zajęcia odbędą się 2-4.11.2012 r. Miejsce: Polski Instytut Ericksonowski Łódź ul. Wioślarska 27. Czas trwania 20 godzin. Piątek 16.00-20.00, sobota 09.00-19.00, niedziela 09.00-17.00. Dla zainteresowanych kontakt z organizatorem: P.I.E. tel. : 42 688 48 60.

2012-10-17
  • Rejs SOS Żagiel 2012 - relacja

"Cicho zaszurały kamienie na podjeździe. Ledwo widoczna w mroku postać zatrzasnęła drzwiczki i wolnym krokiem zbliżyła się do ganku. Powinienem się ruszyć. Wiedziałem o tym. Powinienem coś zrobić. Cokolwiek. To, co powinno się robić w takich sytuacjach. Czułem się jednak wyczerpany i niezdolny do wykonania żadnego ruchu. Al popatrzył na mnie ponad stołem, ale udałem, że mocno śpię. Al zerknął w kierunku drzwi wyjściowych, potem znów na mnie, a potem westchnął, pokręcił głową i odłożywszy czytaną gazetę wyszedł na zewnątrz. Psia kość! ..."(cd. - cały tekst)

2012-10-01
  • Dopłyneliśmy do Szczecina

Pomyślnie zakończyliśmy rejs SOS Żagiel 2012.  Ciało i głowa wykonały ciężką pracę. 12 kroków i Wielka Księga AA towarzyszyły nam od samego początku do końca. Zapraszamy do odwiedzenia galerii. Wkrótce przedstawimy relację z rejsu.

2012-08-09
  • Startujemy!

Rejs SOS Żagiel 2012 łódką "Kurs na trzeźwość" rozpoczynamy w tym roku w Licheniu. Spotkamy tam naszych przyjaciół. Razem spędzimy wspaniałe dwa dni medytacji. W poniedziałek łódkę zwodujemy w Ślesinie i popłyniemy min. przez J.Gopło, Kanał Notecki, J. Mielno, Noteć, J. Wolickie, Kanał Bydgoski oraz Wisłą w kierunku Bałtyku. Do zobaczenia w sobotę na Ogólnopolskim Spotkaniu Trzeźwościowym w Licheniu (27-29 lipiec 2012).

2012-07-25
  • Rejs

W tym roku Grupa SOS Żagle ze względu na ograniczenia finansowe realizuje dwa etapy rejsu SOS Żagiel 2012. Są to V i VI etap w terminie 29.07-12.08. 2012 rok. Za wszelkie zmiany i niedogodności przepraszamy.

2012-06-30
  • Miejsce dla SOS Żagle

Urząd Marszałkowski przydzielił nam lokal na ulicy Gdańskiej nr 16 w Łodzi - jako naszą siedzibę. W najbliżym czasie przedstawimy w galerii fotorelację.

2012-04-27
  • Akcja SOS ŻAGIEL 13-18.VI.2011. Relacja z rejsu wg Cezara.

"Cześć, to znowu ja, Cezar. Niektórzy z Was już mnie znają. A tym, którzy jeszcze o mnie nie słyszeli przedstawiam się grzecznie: Jestem Cezar, trzeźwy pies , kapitan Kursu na trzeźwość. Łapa! O! Piąteczka! Wyczuwam niezbicie, że chyba nie bierzecie mnie na serio. Co, jak: pies bezalkoholowy?! A co to za nowa moda?! Takie psy nie istnieją! Ależ moi mili – jestem niezbitym dowodem na to, że to wszystko prawda. Tak, tak, wiem: nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Skoro tak, to ja – Cezar – zapraszam na wyprawę do tajemniczego świata pełnego widoków zachodzącego słońca, rzecznych fal pluskających o brzeg łodzi, roześmianych ludzi, no i marzeń o trzeźwym życiu. A nade wszystko do świata, w którym w rządzą ogry… nie to chyba nie ta bajka… Chociaż parę ogrów zawsze się znajdzie. ..." (cd. - cały tekst)

2011-10-02
  • Rejs po Wielkich Jeziorach Mazurskich, Pisie i Narwi

Z wielką przyjemnością przedstawiamy relację z rejsu po Mazurach widzianą oczami jednego z uczestników. Zapraszamy do lektury (czytaj tutaj)

2011-09-27
  • Zakończyliśmy rejs z Węgorzewa do Różana

Przeżyliśmy kolejną, dla nas wielką przygodę żeglarską na trzeźwo. Mamy za sobą ponad 200 km żeglugi szlakiem Wielkich Jezior Mazurskich, Pisą i Narwią. Wkrótce relacja i zdjęcia z naszego rejsu ukażą się na stronie.

2011-09-14
  • Poszukiwanie Cezara zakończone.

Po 6 dniach poszukiwań. W nocy 7/8.09.2011 o godz. 02.00 w Kolnie (30 km od miejsca, w którym zaginął) znalazł się Cezar. Szczere podziękowania dla Pana Rafała i jego Mamy z Kolna za odnalezienie i zaopiekowanie się Cezarem. Pozdrawiam Grzegorz

2011-09-10
  • Zaginął CEZAR

1.09.2011 nad Pisą na wysokości miejscowości Szlaga (53.301518, 21.830692) koło Dobrogolasu zaginął pies Cezar. Jest duży. Jest łagodny. Rasa mieszana. Kolor: kawa z mlekiem. Sierść krótka. Miał na szyi cienką obróżkę koloru jasny-brąz. Dla znalazcy nagroda. Proszę o kontakt. 501 74 34 08 Grzegorz Paśnikowski

2011-09-04
  • W lipcu 2012 wyruszymy w kolejny, trzeci rejs.

Zaczynamy 1 VII 2012. Start u ujścia Przemszy (0 km szlaku żeglownego Wisły). Meta w Szczecinie koniec sierpnia. W dwa miesiące przepłyniemy 1,5 tys kilometrów i odwiedzimy po drodze 51 miast.  Cały rejs składa się z ośmiu etapów (pełna lista). Zapraszam chętnych do wzięcia udziału w całości lub określonym etapie rejsu. Jedyny warunek należy napisać swój list pożegnalny do wódki. Więcej w zakładce DOŁĄCZ DO NAS

2011-07-02
  • Kontynuujemy naszą przygodę z żeglarstwem na trzeźwo.

W związku szerokim zainteresowaniem naszym projektem oraz dzięki ogromnemu wsparciu osób o podobnych zainteresowaniach. Grupa SOS Żagle kontynuuje przygodę żeglarską na trzeźwo.

2011-06-28
  • Zakończenie Akcji SOS-Żagiel. Kurs na trzeźwość!

Akcja SOS-Żagiel, wbrew pierwotnym założeniom przyjęła charakter komercyjny. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że w jej realizacji czynnie uczestniczyli trzeźwiejący alkoholicy w całości stanowi to zaprzeczenie całej idei leczenia z uzależnienia. Uświadomiłem to sobie po ostatnim rejsie, na którym na pierwszym miejscu postawiliśmy na wyścig z czasem kosztem naszego spokoju i bezpieczeństwa. Podjęcie wyzwania polegającego na pokonywaniu 200 kilometrów dziennie płynąc rzeką z trzema osobami na pokładzie było nieodpowiedzialne z mojej strony i mogło skończyć się nieprzewidzianymi sytuacjami. Dzisiaj z perspektywy czasu uważam, iż mieliśmy dużo szczęścia, że nie doszło do wypadku. Jako organizator projektu przyznaję popełniłem błąd i przepraszam wszystkie osoby, które uczestniczyły w Akcji SOS – Żagiel. Ciebie Edi w szczególności. Napisaliśmy nasze listy pożegnalne do wódki. Każdy taki list to wielki sukces na drodze trzeźwienia. Ja wyciągnąłem wnioski i płynę dalej, ale swoim torem przede wszystkim w stronę trzeźwości. Grzegorz Paśnikowski sos żagiel

2011-06-26
  • Misja zakończona - dziękujemy!

W trakcie rejsu najgorszym okazało się mordercze tempo jakie sobie narzuciliśmy.  Gdy dopłynęliśmy do Solca Kujawskiego, na niecałe 180 kilometrów przed Gdańskiem zdecydowałem się przerwać rejs.  Towarzyszyły nam fizyczne zmęczenie, przeciekający kadłub, silny północny wiatr i ciągły wyścig z czasem. W takich warunkach nie trudno o wypadek. Ostatecznie przyznałem się sam przed sobą, że po 5 dniach wyczerpującej żeglugi nie dam rady. Dlatego też ten ostatni odcinek pokonaliśmy lądem, przewożąc łódkę przy pomocy samochodu. Dzięki temu zgodnie z planem 18 czerwca o 15.00 wypłynęliśmy w morze i wysypaliśmy "prochy" spalonych listów pożegnalnych do wódki. Rejs przez Polskę był wspaniałą lekcją pokory. Za każdym razem podnosiliśmy się i dążyliśmy do celu. Trzeźwiejący alkoholik dobrze wie, że aby przetrwać trzeba wytrwać - w trzeźwości, w chwilach zwątpienia, przy każdym silnym wietrze i niepowodzeniach. Ten rejs na długo zapamiętamy. Dziękujemy Wam za wsparcie, za wszystkie przesłane do nas listy. Dziękujemy uczestnikom-żeglarzom oraz uczestnikom wspierającym akcję z lądu. Jesteśmy pewni, że "Kurs na trzeźwość!" nie był naszym ostatnim słowem. Piszcie do nas - zobaczymy co jeszcze możemy razem zrobić. Rejs kończymy z wielką satysfakcją i w przekonaniu, że trzeźwienie może sprawiać naprawdę wiele radości. I niech tak zostanie. Pomyślnych wiatrów! Grzegorz Paśnikowski z całą ekipą SOS-Żagiel

2011-06-18
  • Jesteśmy nad morzem.

Zawitaliśmy do Gdańska. Jest to już nas ostatni postój przed wysypaniem "prochów" do morza. Zapraszamy na spotkanie z nami na Pobrzeżu Rybackim na wysokości Hotelu Hilton. Będziemy obecni w godzinach 11.00 - 14.00. Można przynosić jeszcze listy i wziąć udział w naszej akcji!

• Jesteśmy w Toruniu!

Toruń przywitał nas deszczem, ale my nie tracimy dobrych nastrojów. Zapraszamy na spotkanie z nami na Bulwarze Filadelfijskim przy ul. Łaziennej.

2011-06-17
  • Następny przystanek - Warszawa!

Płyniemy dalej! Zainteresowanie naszą akcją cały czas rośnie a na spotkania z nami przychodzi coraz więcej osób! Przynoście swoje listy pożegnalne do wódki.  Następny przystanek w Warszawie. Cumujemy przy Moście Śląsko-Dąbrowskim a akcję przeprowadzimy w godzinach 11.00-14.00 na Krakowskim Przedmieściu przy ulicy Miodowej. Zapraszamy na spotkanie z nami!

2011-06-15
  • Dopływamy do Sandomierza

Wczoraj pożegnaliśmy Kraków. Dziś dopływamy do Sandomierza. Zapraszamy na spotkanie z nami na dziedzińcu Zamku Królewskiego!

2011-06-14
  • Listy można przesyłać elektronicznie

Od dzisiaj do 17 czerwca listy pożegnalne do wódki można przesyłać także elektronicznie na adres: akcja@sos-zagiel.org.pl. Wszystkie listy wydrukujemy i zgodnie z ideą akcji spalimy je, a ich "prochy" wysypiemy do morza ostatniego dnia Rejsu. Zapraszamy do udziału w akcji!

2011-06-12
  • Startujemy!

To już jutro! Jesteśmy w pełnej gotowości. Nasza ekipa własnie zmierza do Krakowa. Zapraszamy na event na terenie zielonym Bulwaru Czerwieńskiego. Startujemy!

• Miejsca eventów - lokalizacje

Zapraszamy na spotkania z nami w pięciu największych miastach leżących na trasie Rejsu Wisłą: Krakowie, Sandomierzu, Warszawie, Toruniu i Gdańsku. Dokładne lokalizacje naszych eventów oraz daty odnajdziecie w zakładce "Projekt --> Czas i miejsce i eventów". Do zobaczenia!

2011-06-05
  • Dwa wolne miejsca na Rejs.

Czekamy na chętnych do wzięcia udziału w Rejsie na odcinku z Warszawy do Torunia w terminie 16.06.2011-17.06.2011. Udział jest bezpłatny. Dla zainteresowanych kontakt: Grzegorz 501743408 do 10.06.2011.

2011-05-31
  • Zapraszamy na pokład

Wszystkich trzeźwiejących alkoholików, którzy są zainteresowani udziałem w rejsie „SOS-Żagiel”, zapraszamy do przesłania zgłoszenia na adres mailowy: akcja@sos-zagiel.org.pl. Na zgłoszenia czekamy do 6 czerwca. W treści wiadomości prosimy zawrzeć swoje imię, numer kontaktowy oraz informację, w którym etapie rejsu chcielibyście uczestniczyć. Zapraszamy!

2011-05-24
  • Żeglarze płyńcie z nami

Zapraszamy wszystkich żeglarzy do popłynięcia z nami. Możecie się do nas przyłączyć 15km przed Sandomierzem, Warszawą, Toruniem, Gdańskiem abyśmy razem wpłynęli do portu. Wilkom morskim proponujemy udział w całym rejsie. Chętnych prosimy o kontakt: akcja@sos-zagiel.org.pl

2011-05-05
  • Niezwykły list

Publikujemy w całości list Józka alkoholika. Niech będzie inspiracją dla innych do twórczego  wykorzystania katastrof, które ich spotkały. Zbliża się moment kiedy spotkamy się wszyscy i spojrzymy sobie  prosto w oczy, bo trudno przegapić fakt, że wokół nas są tacy wspaniali ludzie. Może na rejsie może później do zobaczenia. Póki co piszcie do nas.

2011-05-04
  • Nasz pierwszy Rejs!

W dziewięć dni przepłynęliśmy Wisłę. Wyruszyliśmy z Łączan 16.04 i po dziewięciu dniach zakończyliśmy żeglugę w Przegalinie przy śluzie. Poznaliśmy rzekę i nie tylko w najmniejszych szczegółach. To była wspaniała lekcja pokory. Zapraszamy do lektury. Relacja z pierwszego rejsu

2011-05-01
  • Dostaliśmy pierwszy list!

Miło nam poinformować, że listonosz właśnie dostarczył nam pierwszy list pożegnalny do wódki! List przyszedł z Zielonej Góry i został do nas przesłany w prawdziwie ekspresowym tempie. Uprzejmie dziękujemy i czekamy na więcej!

2011-04-05
  • Pierwsze pozytywne reakcje

Odbieramy już pierwsze telefony i wiadomości z pozytywnymi reakcjami na naszą akcję. Każda taka wiadomość dodaje nam energii do dalszego działania. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z nami. Listę jednostek, które zdecydowały się zaangażować w akcję "SOS-Żagiel. Kurs na trzeźwość!" będziemy regularnie aktualizować i publikować na stronie. Czekamy na Wasz odzew!

2011-04-02
  • Towarzystwo Wiedzy Psychologicznej START zaprasza do udziału w akcji SOS - Żagiel

Informujemy, iż Towarzystwo Wiedzy Psychologicznej START rozpoczyna działania w ramach projektu SOS - Żagiel. Jego celem jest przede wszystkim poinformowanie i niejako "wyedukowanie" opinii publicznej w zakresie alkoholizmu, jego złożoności i pozytywnych możliwości jego leczenia.

2011-04-01
  • Nowa szata graficzna dla naszej strony.

Prace organizacyjne nad projektem SOS Żagiel ruszyły pełną parą. Udało nam się zmodyfikować i zaktualizować stronę internetową SOS - Żagiel.Od tej pory będziemy regularnie zamieszczać informacje na temat postępów, zmian i wszystkich nowych pomysłów. Zachęcamy do regularnego śledzenia naszej strony internetowej. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy! Piszcie do nas z własnymi pomysłami i inicjatywami, które mogą wpisać się w naszą ideę leczenia uzależnienia na wodzie.

2011-03-15
  • TWP START dołączyło do naszej akcji.

Miło jest nam poinformować, iż Towarzystwo Wiedzy Psychologicznej START wyraziło zainteresowanie naszą akcją i jako wyspecjalizowana jednostka zobowiązała się udzielić nam wsparcia merytorycznego.

2010-11-05
  • Powstanie Grupy SOS Żagle

Grupa SOS Żagle zrzesza abstynentów i miłośników żeglarstwa. Jej celem jest utrwalanie zachowań zmierzających do utrzymania abstynencji osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i upowszechnianie żeglarstwa jako aktywności wspomagającej proces wychodzenia z nałogu. Grupa SOS Żagle swoje projekty kieruje wyłącznie do osób uzależnionych oraz współuzależnionych. Fundusze na ich realizację pochodzą wyłącznie z wkładów własnych członków należących do zrzeszenia i ponad to nikomu z osób biorących udział w projekcie nie wolno czerpać jakichkolwiek korzyści materialnych w sposób bezpośredni lub pośredni z tytułu udziału w w/w.

2010-09-22
  • Strona internetowa ruszyła!

Witam, nazywam się Grzegorz Paśnikowski. Jestem trzeźwiejącym alkoholikiem, pomysłodawcą i głównym organizatorem akcji SOS-Żagiel.